1 Χρόνος blogging | Τι έμαθα, τι να αποφύγεις



Καλή χρονιά!! Πρώτο post για το 2018 και θα κάνω μια μικρή ανασκόπηση. Εδώ και πάνω από ένα χρόνο πριν έγραψα το πρώτο μου post σε αυτό εδώ το blog. Ξεκίνησα δειλά στην αρχή, δεν έγραφα πολλά, απλά και λιτά θα τα χαρακτήριζα τα posts που ανέβαζα, η απειρία βλέπετε.. Η ιδέα για αυτό το blog μου ήρθε ξαφνικά. Εκείνη τη χρονιά πήρα πολλές σημαντικές αποφάσεις για την ζωή μου και άλλη μία ήταν να ξεκινήσω να γράφω το δικό μου blog και είμαι πολύ χαρούμενη που το έκανα!

Δεν είχα ιδέα από προγραμματισμό, html, σχεδιασμό κλπ., αλλά είμαι άνθρωπος που όταν βάζει κάτι στο μυαλό του θα τα καταφέρει, ακόμα κι αν χρειαστεί να κάτσει ολόκληρες ημέρες ξάγρυπνος, μέχρι να μάθει για να βγάλει το αποτέλεσμα που θέλει.. όπως και έκανα.

Παθιάζομαι βλέπετε με τέτοιες δημιουργικές ασχολίες, σε σημείο που μερικές φορές το παρακάνω και εξαντλώ τα περιθώρια, εξαιτίας μια τελειομανίας που με διακατέχει. Όχι πάντα, προσπαθώ να το αποβάλω.. Γιατί σε αυτά τα πράγματα το θέμα είναι να κάνεις την αρχή! Ποτέ δε θα είναι κάτι τέλειο, το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να ξεκινήσεις και θα διορθωθείς στην πορεία.

Για να μην τα πολυλογώ γιατί ήδη έκανα μεγάλο πρόλογο, ενάμιση χρόνο τώρα που ξεκίνησα να γράφω έμαθα πολλά! Υπάρχουν πράγματα που πρέπει να κάνεις όταν ξεκινάς, άλλα που πρέπει να αποφύγεις και μερικοί επίσης άγραφοι κανόνες που καλό θα ήταν να έχεις στο μυαλό σου για την μετέπειτα πορεία σου!


 Τα DOs 

Share share και πάλι share!
Καλύτερα να γράψεις ένα άρθρο που θα το προωθήσεις σωστά, παρά 10 άρθρα που δε θα προωθήσεις καθόλου! Εγώ άργησα να το κάνω.. Θέλετε γιατί στην αρχή ντρεπόμουν; Γιατί δεν ήξερα κιόλας; Γιατί δεν είχα χρόνο; Αν ένα πράγμα όμως πρέπει να κάνεις εξαρχής, είναι να φτιάξεις τους λογαριασμούς μέσα απ' τους οποίους θα προωθείς τα posts σου. Το ποιοι θα είναι αυτοί θα το κρίνεις εσύ.. Δεν είναι όλοι το ίδιο αποδοτικοί για όλες τις θεματολογίες. Πέρα απ' αυτό πες το στους φίλους και γνωστούς σου! Αυτοί θα είναι το αρχικό boost που χρειάζεσαι για να σε μάθει ο κόσμος.

Socialize
Αν θες να σε μάθει ο κόσμος και άλλοι bloggers χρησιμοποίησε τα κοινωνικά δίκτυα για τον λόγο που έχουν φτιαχτεί! Κοινονικοποιήσου! Κάνε like και σχόλια όπου κρίνεις.

Reply
Απάντα πάντα σε ότι σχόλια σου αφήνουν! Αν δεν προλαβαίνεις όρισε κάποια μέρα μέσα στην εβδομάδα για να το κάνεις.

Οργάνωση
Σημείωνε πάντα τις ιδέες σου για άρθρα, φτιάξε πρόγραμμα για τα άρθρα που θες να ετοιμάσεις και για το πότε θες να τα δημοσιεύσεις. (Δες εδώ πως προγραμματίζω εγώ τις αναρτήσεις του blog μου)


 Τα DONTs  

Όχι αντιγραφή
Βασικός κανόνας! Σεβάσου τον χρόνο και την προσπάθεια του άλλου! Δεν επιτρέπουν όλα τα blogs την αντιγραφή των άρθρων τους με αναφορά στην πηγή. Δεν κάνει καλό και στο SEO σου. Αν δεν είσαι σίγουρος καλύτερα να ρωτήσεις και να πάρεις την έγκριση του δημιουργού. Δεν είναι ωραίο να παρουσιάζεις σαν δικές σου τις ιδέες κάποιου άλλου. Το να φτιάξεις ένα άρθρο εμπνευσμένο από κάπου αυτό είναι ένα άλλο θέμα! Εξάλλου δεν υπάρχει παρθενογένεση στην τέχνη. Όλοι μοιραζόμαστε τις ίδιες ιδέες.

Ασυνέπεια
Όρισε κάθε πότε θες να δημοσιεύεις καινούριο άρθρο και μείνε πιστός σε αυτό το πρόγραμμα όσο περισσότερο γίνεται. Μην ανεβάζεις 3 άρθρα την μια βδομάδα και το επόμενο ύστερα από 1 μήνα! Είναι προτιμότερο να ανεβάζεις ένα την βδομάδα, αν ο χρόνος σου είναι περιορισμένος, παρά καθόλου.

Δυσανάγνωστα άρθρα
Προσπάθησε τα άρθρα σου να είναι ευχάριστα στην ανάγνωση, δημιουργώντας μικρές παραγράφους που δεν κουράζουν τον αναγνώστη και διάλεξε μια γραμματοσειρά που να διευκολύνει αυτόν τον σκοπό! Αν αναλογιστείς ότι οι περισσότεροι μπορεί να διαβάζουμε απ' το κινητό διάλεξε μια σχετικά μεγάλη. Σημαντικό επίσης είναι να προσέξεις την ορθογραφία. Κανείς δεν είναι αλάνθαστος αλλά γι' αυτό υπάρχει ο ορθογραφικός έλεγχος!


 ΑΓΡΑΦΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ 

Σχόλια με link
Μην αφήνεις σχόλια με το link του blog σου σε άλλα blogs. Αυτό είναι κάτι που δεν το ήξερα, αφού άλλοι υποστηρίζουν πως βοηθάει την επισκεψιμότητα του blog σου και μπορεί να το διαβάσεις κάπου σαν συμβουλή, ενώ άλλους τους πειράζει, γιατί δεν το θεωρούν ωραίο και δεν το δέχονται. Πράξε ανάλογα με την δική σου κρίση.

Ανταπόδωση
Eίναι μια έννοια που επικρατεί στον χώρο του blogging. Μην περιμένεις σχόλια και “βοήθεια” εφόσον δε το κάνεις εσύ πρώτα. Με αυτήν την λογική άφησε σχόλια σε blogs που παρακολουθείς και πολύ πιθανό να αρχίσουν να σου σχολιάζουν και εκείνοι. Κατά τον ίδιο τρόπο προώθησε περιεχόμενο από άλλα blogs στις σελίδες σου και ίσως σου ανταποδώσουν.


Τώρα θα μου πεις καλά τα λες Ρία, αλλά που θα βρω χρόνο να τα κάνω όλα αυτά; Αυτό είναι ένα άλλο θέμα θα σου απαντήσω... Δυστυχώς κι εγώ δεν τα καταφέρνω πάντα και δυσκολεύομαι να μένω ενημερωμένη για τις αναρτήσεις των blogs που παρακολουθώ. Αλλά εδώ σου έχω ένα extra tip. Κάνε like σε όλες τις σελίδες στο facebook των blogs που σου αρέσουν, αφού είναι το κοινωνικό δίκτυο που όλοι ενημερώνουν πιο συχνά, κι αυτό ίσως σε βοηθήσει να κάνεις όλα τα παραπάνω.

Γενικά πάντως κάθε κοινωνικό δίκτυο έχει την στρατηγική του και είναι διαφορετικός ο τρόπος που μπορείς να το χρησιμοποιείς για να ενημερώνεις το κοινό σου και για να το αυξήσεις παράλληλα! Μπορείς να το χρησιμοποιείς το καθένα ξεχωριστά, με διαφορετικό σκοπό. Στο Τwitter π.χ. μπορείς να είσαι πιο άμεσος, στο Facebook πιο σοβαρός και "επαγγελματίας", στο Instagram πιο δημιουργικός! Δεν είναι ανάγκη να προωθείς τα posts σου σε όλα τα μέσα με τον ίδιο τρόπο, αλλά αυτό εξαρτάται από σένα και απ' τον τρόπο που θες να παρουσιάζεις τον εαυτό σου και το blog σου προς τα έξω.

Τέλος μην αφήσεις να σε συνεπάρει όλο αυτό και να σε καταβάλλει, αλλά να θυμάσαι πάντα για ποιο λόγο ξεκίνησες! Μη χάσεις ποτέ τον ενθουσιασμό και την χαρά της δημιουργίας που σου δίνει όλο αυτό, γιατί θα έχει σαν αποτέλεσμα να σε κουράσει και να το βαρεθείς γρήγορα. Όλα θέλουν τον χρόνο τους!


Υπάρχει κάτι που ξέχασα; Εσύ τι συμβουλή έχεις να δώσεις απ' τη δική σου πορεία;



Αν σας άρεσε το σημερινό post κάντε share και ακολουθήστε τη σελίδα La creme στα social media για να μη χάνετε όλες τις νέες ενημερώσεις! Και όπως πάντα μπορείτε να μοιραστείτε τη δική σας κατασκευή ή άρθρο γράφοντας ένα guest post! Περισσότερες πληροφορίες θα βρείτε εδώ.


Follow
SPREAD THE LOVE

14 σχόλια :

  1. Είμαι μόλις 2 μήνες blogger και βρίσκω πολύ χρήσιμες τις συμβουλές σου, Ρία! Από τη μικρή μου πείρα, αυτό που είδα ότι βοηθάει πολύ είναι η συνέπεια! Κι εγώ ως αναγνώστρια "παρατάω" blogs που ανεβάζουν ανάρτηση κάθε όποτε, γιατί χάνω το ενδιαφέρον μου.
    Σχετικά με τα link σε σχόλια, εμένα δε με πειράζουν στο δικό μου blog, αλλά ξέρω ότι Γενικά θεωρούνται no-no στην κοινότητα, οπότε δεν το κάνω.
    Ως νεοσσός,ακόμα προσπαθώ να αποκρυπτογραφήσω πώς λειτουργούν τα social media (μόνο το Facebook νομίζω κατέχω κάπως), ώστε να κινούμαι αναλόγως.
    Καλή χρονιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλή χρονιά Μαρία και σ' ευχαριστώ για το σχόλιο! Ούτε εμένα με πειράζουν τα links στο blog μου. Σταμάτησα όμως να το κάνω γενικά σε άλλα, όταν κατάλαβα ότι κάποιους τους ενοχλεί!
      Όσο για τα social media δεν υπάρχει μια μαγική φόρμουλα που μπορείς να ακολουθήσεις. Αυτό που δουλεύει σε μένα, μπορεί να μην δουλέψει σε σένα.. Θέλει αρκετούς πειραματισμούς μέχρι να βρεις τον δικό σου τρόπο που να αποδίδει. Κι εγώ ακόμα δοκιμάζω διάφορα! Χαχα

      Διαγραφή
  2. Πολυ ωραιο το ποστ σου.Να χαίρεσαι το Blog σου και να συνεχίζεις για χρόνια πολλά ακόμα με όμορφες ιδέες.Κι εγω σε ένα μήνα κλείνω χρόνο και ετοιμάζω κι εγώ τον δικό μου απολογισμο😉 Δεν το πιστεύω ακόμα πως πέρασε έτσι ο καιρός.Καλη συνεχεια continue the good job😊

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ' ευχαριστώ πάρα πολύ Νένα!! Περνάει ο καιρός γρήγορα όντως.. Καλή χρονιά να έχεις! :)

      Διαγραφή
  3. Καλή Χρονιά κορίτσι μου,πολύ ωραίο,βοηθητικό και αληθινό το ποστ σου!Συμφωνώ με όλα όσα έγραψες.Σου εύχομαι να συνεχίσεις να μας χαρίζεις τόσο πρωτότυπα άρθρα,πάντα με την προσωπική σου πινελιά!Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ' ευχαριστώ πάρα πολύ!! Εύχομαι τα καλύτερα και σε σένα για την νέα χρονιά! :)

      Διαγραφή
  4. Πολυ όμορφο και βοηθητικό ποστ γλυκιά μου. Είμαι νέα στο χώρο του blogging και μπορώ να πω πως με υπομονή και συνέπεια τα καταφέρνεις. Φιλάκια πολλά και καλή συνέχεια σε ότι κάνεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλώς ήρθες στο blog μου! Σ' ευχαριστώ πολύ για το σχόλιο.. Καλή αρχή εύχομαι και μια όμορφη δημιουργική χρονιά! :)

      Διαγραφή
  5. Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ πολύ για την επίσκεψη και το σχόλιο!! Καλή δημιουργική χρονιά! :)

      Διαγραφή
  6. Καλή χρονιά! Πολύ όμορφο το άρθρο σου και με πολύ ουσιαστικά συμπεράσματα. Συμφωνούμε σε όλα και θα προσθέταμε μόνο να μην υποτιμάμε τη δύναμη της φωτογραφίας. Πολύ πολύ συχνά οι φωτογραφίες είναι αυτές που θα κάνουν τον αναγνώστη να κάνει το click και να φτάσει στο να διαβάζει τη δουλειά μας. Σου ευχόμαστε πολλά πολλά χρόνια blogging ακόμη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ πάρα πολύ!!! Συμφωνώ απόλυτα, οι φωτογραφίες σίγουρα παίζουν σημαντικό ρόλο σε ένα άρθρο. Μάλλον το θεώρησα αυτονόητο και δεν το πρόσθεσα.. Καλή δημιουργική χρονιά! :)

      Διαγραφή
  7. Συμφωνώ και επαυξάνω με τα παραπάνω και έχω ένα να προσθέσω και ένα να το διορθώσω λίγο... Θα ήθελα να προσθέσω πως πάντα πρέπει να αναφέρεται η πηγή των φωτογραφιών αν δεν είναι δικές μας ή μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε για κάτι που θέλουμε να ανεβάσουμε free photos από το διαδίκτυο. Είναι και αυτό μεγάλη μάστιγα όπως και η αντιγραφή

    Όσον αφορά αυτό με το λινκ του μπλογκ μας εμένα δεν με πειράζει καθόλου ούτε κάνει κακό στην δική μου ανάρτηση. Ίσα-ίσα που το χρησιμοποιούν και στο εξωτερικό όταν δεν υπάρχει προφιλ σε κάποια πλατφόρμα ώστε να σε αναγνωρίσει

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Οι φωτογραφίες είναι ένα θέμα που λύνεται αν προσθέτουμε watermark του blog μας σε αυτές. Όποιος τις παίρνει δεν μπορεί να το αφαιρέσει αν βρίσκεται σε κεντρικό σημείο. Έτσι και αναφορά με link στην πηγή να μην κάνει κάποιος φαίνεται ότι οι φωτογραφίες είναι κάποιου άλλου..
      Τώρα για τα link στα σχόλια την ίδια άποψη έχω.. Εγώ το βλέπω κάτι σαν υπογραφή-παρουσίαση. Ότι και καλά είμαι blogger και όχι κάποιος τυχαίος αναγνώστης.. Ο καθένας βέβαια έχει την άποψη του..

      Διαγραφή

Copyright © LACREME | Privacy Policy Designed by OddThemes