Blog Branding | Πως να φτιάξεις social media templates


Blog Branding | Πως να φτιάξεις social media templates

Γεια σας! Αυτό είναι το τρίτο και τελευταίο post της σειράς για το blog branding. Είδαμε ήδη πως να φτιάξουμε ένα mood board και πως να σχεδιάσουμε σωστά το δικό μας logo. Έτσι σήμερα θα δούμε πως μπορούμε να φτιάξουμε εύκολα τα δικά μας social media templates. Όπως σας ανέφερα στην αρχή, για να είναι κατανοητά και εύκολα πραγματοποιήσιμα τα βήματα που μοιράζομαι μαζί σας, υποθέτω ότι απευθύνομαι σε αρχάριους χρήστες και έτσι δε θα ασχοληθούμε με επαγγελματικά προγράμματα επεξεργασίας όπως το Photoshop κλπ. Γι' αυτό το λόγο για να μπορείτε να ακολουθήσετε απευθείας όσα σας λέω, θα σχεδιάσουμε τα social media templates στο πολυαγαπημένο Canva, που είναι ίσως το καλύτερο online και δωρεάν εργαλείο που υπάρχει αυτή τη στιγμή για να πραγματοποιείς τέτοιες εργασίες για το blog ή την επιχείρηση σου.


Πάμε λοιπόν να ξεκινήσουμε!

Ανάλογα με τη θεματολογία του blog σου μπορεί να συνοδεύεις τα άρθρα σου από μια μέχρι αρκετές φωτογραφίες. Αν δεν παρουσιάζεις ένα προϊόν, δε δίνεις μια συνταγή ή δε δείχνεις μια κατασκευή είναι καλό το άρθρο σου να περιέχει τουλάχιστον 2 φωτογραφίες. Μια στην αρχή και άλλη μια στη μέση ή στο τέλος του άρθρου. Η πρώτη φωτογραφία που τοποθετείς στο άρθρο σου είναι και αυτή που φαίνεται όταν θα το μοιραστείς στα social media, γι' αυτό το λόγο είναι σημαντικό να προσέξεις το μέγεθος που θα επιλέξεις να έχει.

Πάμε να δούμε ποια είναι τα ιδανικά μεγέθη φωτογραφιών για το κάθε κοινωνικό μέσο δικτύωσης ξεχωριστά:

Facebook
Link image size: 1200 x 628 pixels
Image post size: 1200 x 900


Twitter
Photo size: 1024 x 512 pixels

Instagram
Photo sizes: 1080 x 1080 (square), 1080 x 566 (landscape), 1080 x 1350 (portrait)
Instagram Stories size: 1080 x 1920 pixels


Pinterest
2:3 aspect ratio
736 x 1104 ή 600 x 900 pixels


Πέρα όμως από το συνιστώμενο μέγεθος φωτογραφίας για το κάθε κοινωνικό δίκτυο, πρέπει να λάβεις υπόψη σου και το μέγεθος της διάταξης φωτογραφιών που υπάρχει στο θέμα του blog σου. Με αυτά λοιπόν κατά νου δε παίζει ρόλο να επιλέξεις τόσο τις συγκεκριμένες διαστάσεις ακριβώς, αλλά το σωστό aspect ratio ώστε να ξέρεις ότι οι φωτογραφίες σου θα φαίνονται σωστά αν μοιράζεσαι τα άρθρα σου στα social media. Να σου δώσω ένα παράδειγμα. Στο Facebook οι προτεινόμενες διαστάσεις για το ανέβασμα μιας φωτογραφίας είναι 1200 x 628px, στο blog μου για κάποιο λόγο το 16:9 aspect ratio δεν εμφανίζεται σωστά έτσι ανεβάζω τις φωτογραφίες μου σε 5:4. Αυτό σημαίνει πως αν επιλέξω να φτιάξω την αρχική μου φωτογραφία με γραφικά και τίτλους πρέπει να τους τοποθετήσω σε τέτοια θέση που να μη φαίνονται κομμένα στο 16:9 aspect ratio που επικρατεί στο Facebook.

Με αυτή τη λογική λοιπόν πρέπει να λάβουμε υπόψη μας στην ουσία 3 παράγοντες, όταν αποφασίζουμε το μέγεθος των εικόνων – γραφικών που δημιουργούμε για το blog μας. Το συνιστώμενο μέγεθος από τις ίδιες τις εφαρμογές, το μέγεθος φωτογραφιών της διάταξης του θέματος του blog μας και τέλος το aspect ratio που είναι κολακευτικότερο για το θέμα της φωτογραφίας που μοιραζόμαστε. Αφού έχουμε κατά νου και τις 3 αυτές διαφορετικές πληροφορίες, καλό είναι να αποφασίσουμε τις τελικές διαστάσεις των εικόνων του blog μας που θα επαναλαμβάνονται και θα ισχύουν για όλα τα άρθρα που μοιραζόμαστε.


Blog Branding | Πως να φτιάξεις social media templates


Όπως θα δείτε το Canva έχει κάνει ήδη τη δουλειά για εμάς, και στην πλειοψηφία αν επιλέξετε απευθείας από την εφαρμογή από τα έτοιμα μεγέθη για τα social media, οι εικόνες που θα δημιουργήσετε θα εμφανίζονται σωστά. Αν θέλετε όμως να έχετε μια συνοχή στις διαστάσεις των εικόνων που εμφανίζονται στο blog σας, καλό είναι να ακολουθήσετε τη διαδικασία που σας περιέγραψα παραπάνω. Για το δικό μου blog οι διαστάσεις που κατέληξα ύστερα από αυτή τη διαδικασία και μια σειρά δοκιμών είναι οι εξής: 724x579 px.

Αφού λοιπόν βρήκαμε τις διαστάσεις των εικόνων μας πάμε να δημιουργήσουμε τα γραφικά μας. Ανάλογα με τους social media λογαριασμούς που χρησιμοποιούμε για να προωθούμε το blog μας πρέπει να φτιάξουμε και τα αντίστοιχα γραφικά για αυτούς τους λογαριασμούς. Έτσι αν για παράδειγμα χρησιμοποιούμε κυρίως το facebook, το instagram και το pinterest για να μοιραζόμαστε τα άρθρα μας, πρέπει να φτιάξουμε τις κατάλληλες διαστάσεις γραφικών για αυτά τα κοινωνικά δίκτυα. Έτσι ώστε οι εικόνες που μοιραζόμαστε σε αυτά να έχουν συνοχή και να είναι αντιπροσωπευτικές του brand που έχουμε δημιουργήσει για το blog μας.

Με βάση λοιπόν όσα έχουμε προαποφασίσει στα προηγούμενα βήματα τώρα είναι πολύ εύκολο να δημιουργήσουμε τα γραφικά μας. Το μόνο που έχουμε να κάνουμε είναι να πάμε στο Canva και να επιλέξουμε ένα υπάρχον template, το οποίο θα επεξεργαστούμε με βάση τα στοιχεία του brand μας ή θα σχεδιάσουμε ένα από το μηδέν, με βάση τις διαστάσεις που θέλουμε και την εικόνα που έχουμε στο μυαλό μας. Σε αυτό το βήμα καλό είναι, ακόμα κι αν χρειάστηκε να φτιάξετε ένα template με προσαρμοσμένες διαστάσεις, για αρχή να επιλέξετε να δουλέψετε πάνω σε ένα από τα προτεινόμενα για να έχετε τουλάχιστον μια βάση πάνω στην οποία μπορείτε να χτίσετε και να επεξεργαστείτε όπως θέλετε.


Blog Branding | Πως να φτιάξεις social media templates


Ας επιλέξουμε λοιπόν ένα ήδη υπάρχον template για αρχή. Το πρώτο πράγμα που έχουμε να κάνουμε είναι να αλλάξουμε τα χρώματα του σύμφωνα με τα χρώματα του brand μας, στη συνέχεια να αλλάξουμε τη γραμματοσειρά επιλέγοντας τη γραμματοσειρά που χρησιμοποιούμε στο blog μας ή κάποια παρόμοια, και έπειτα μπορεί να χρειαστεί να αλλάξουμε το μέγεθος και ίσως τη διάταξη της. Έπειτα αφού είμαστε ικανοποιημένοι με το αποτέλεσμα, μπορούμε να επιλέξουμε να τροποποιήσουμε και άλλα έτοιμα templates σύμφωνα με τα δεδομένα του brand μας, έτσι ώστε κάθε φορά που θέλουμε να δημιουργήσουμε μια φωτογραφία για το blog μας να γλιτώνουμε χρόνο, αλλά να υπάρχει και αυτή η συνοχή που θα το κάνει αξιομνημόνευτο αλλά και να ξεχωρίζει.


Blog Branding | Πως να φτιάξεις social media templates


Με αυτή τη λογική λοιπόν όπως μπορείτε να δείτε στις εικόνες επέλεξα αρχικά ένα template που μου άρεσε. Για τις ανάγκες του post ας πάρουμε ότι περιέχει αυτό τα στοιχεία που υποτίθεται έχουμε επιλέξει για το brand μας. Έτσι με οδηγό αυτό θα πάμε να προσαρμόσουμε και τα υπόλοιπα. Έτσι όπως μπορείτε να δείτε, αλλάζοντας μονάχα το χρώμα σε όλα τα templates σύμφωνα με το αρχικό και επιλέγοντας 3 διαφορετικές γραμματοσειρές, που αντέγραψα και στα υπόλοιπα templates, ήδη πετύχαμε αυτήν την πολυπόθητη συνοχή. Μετά το μόνο που έκανα ήταν να αλλάξω τις εικόνες και να πειράξω λίγο τα χρώματα μέσα στο ίδιο το Canva, για να δένουν αρμονικά με τα templates που μόλις μετέτρεψα. Όλη η διαδικασία δε μου πήρε πάνω από 5 λεπτά!

Το λάθος που βλέπω ότι κάνουν πολλοί bloggers (και έκανα και εγώ στην αρχή) είναι πως χρησιμοποιούν το Canva με λάθος τρόπο. Αντί να επεξεργάζονται τα templates και να τους δίνουν το ύφος του blog τους ή να δημιουργήσουν ένα σύνολο από αυτά που έχουν συνοχή και ταιριάζουν με τη συνολική εικόνα και παρουσία του blog τους, επεξεργάζονται κάθε φορά διαφορετικού στυλ templates και τα χρησιμοποιούν αυτούσια και πολλές φορές δεν αφιερώνουν αρκετό χρόνο να φτιάξουν ένα όμορφο οπτικά αποτέλεσμα. Έτσι βλέπεις κάθε φορά άλλα χρώματα, άλλες γραμματοσειρές και άλλο ύφος γραφικών από το ίδιο blog, χάνοντας έτσι την ευκαιρία να δημιουργήσει τη δική του ταυτότητα και να είναι αναγνωρίσιμο μέσα από μια σταθερή εικόνα, με αποτέλεσμα να χάνεται στο πλήθος και να μη μπορεί να γίνει αξιομνημόνευτο.

Είναι λογικό να θες να αλλάζεις και πρέπει να αλλάζεις γραφικά στο blog σου ανά περιόδους, φτάνει μόνο να βρίσκονται κάτω απ' το ίδιο στυλ και ύφος. Δε φαίνεται ωραίο στο μάτι για τη συνοχή του blog σου, αλλά μπερδεύει και το κοινό σου εκεί που π.χ. τα γραφικά σου κατά κύριο λόγο ήταν μοντέρνα και πολύχρωμα, ξαφνικά να γίνουν κλασσικά και μονοχρωματικά (εκτός κι αν αυτό ευθύνεται σε rebrand, οπότε σε αυτή την περίπτωση δικαιολογείται και ήταν μια αλλαγή που έπρεπε να γίνει αν έχει αλλάξει κατεύθυνση το blog σου).

Βέβαια όλα αυτά τα λέω να τα ακούω πρώτα κι εγώ που αν ένα πράγμα (απ' τα πολλά :p) με “ταλαιπωρεί” όσο τίποτα είναι να αποφασίσω και να πορευτώ με ένα είδος γραφικών. Καλώς ή κακώς μου αρέσει να δημιουργώ γραφικά και επηρεάζομαι από τις τάσεις και δεν καταφέρνω να ελέγξω πάντα τον εαυτό μου με αποτέλεσμα το Instagram μου κυρίως να αλλάζει συνεχώς μορφή. Το κακό είναι όταν αφιερώνεις ώρες για την δημιουργία τους και στο τέλος αποφασίζεις πως δε σου κάνουν, δε θες να τα χρησιμοποιήσεις γιατί κάτι άλλο σου τράβηξε την προσοχή και ξεκινάς πάλι από την αρχή. Αν έχω να σας δώσω μια συμβουλή για τη δημιουργία γραφικών, είναι πως πριν ξεκινήσετε καλό είναι να έχετε ένα ξεκάθαρο όραμα για το τι θέλετε να δημιουργήσετε, και να είστε όσο το δυνατόν περισσότερο σίγουροι για το τελικό αποτέλεσμα που θέλετε να υιοθετήσετε ότι θα σας αρέσει για καιρό.

Αν η δημιουργία γραφικών δεν σας φαίνεται μια εύκολη υπόθεση και πιστεύετε ότι δεν μπορείτε να πετύχετε ένα όμορφο αισθητικά αποτέλεσμα, μπορείτε να ρίξετε μια ματιά στο μαγαζί μου στο Etsy όπου υπάρχουν διαθέσιμα έτοιμα templates για τους social media λογαριασμούς σας, που μπορείτε να προσαρμόσετε σύμφωνα με τα χρώματα και το ύφος του blog σας. 


Blog Branding | Πως να φτιάξεις social media templates


Αυτό ήταν το τελευταίο post της σειράς blog branding, και σήμερα είδαμε όσα πρέπει να προσέξουμε για την δημιουργία των social media templates για το blog μας. Ελπίζω πραγματικά να σας φάνηκαν χρήσιμα όσα μοιράστηκα μαζί σας σε αυτά τα posts και να σας βοηθήσουν να χτίσετε το δικό σας blog brand. Για οποιαδήποτε απορία μπορείτε να με ρωτήσετε στα σχόλια από κάτω και θα χαρώ να σας απαντήσω. Μπορεί η συγκεκριμένη σειρά να τελείωσε, αλλά σίγουρα θα ακολουθήσουν και άλλα posts που αφορούν το δημιουργικό κομμάτι του blogging, αφού είναι ένα θέμα που με ευχαριστεί να ασχολούμαι μαζί του και μου αρέσει να γράφω για αυτό.

Μέχρι το επόμενο post να περνάτε όμορφα!



Blog Branding | Πως να φτιάξεις social media templates




Αν σας άρεσε το σημερινό post κάντε Like στη σελίδα μας στο Facebook και ακολουθήστε μας σε Instagram και Twitter για να μη χάνετε όλες τις νέες ενημερώσεις!


SPREAD THE LOVE

1 σχόλιο :

  1. Πολύ χρήσιμο tutorial και ειδικά τα tips που αναφέρεις. Σ' ευχαριστούμε πολύ πολύ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Copyright © LACREME | Privacy Policy Designed by OddThemes