Blog Branding | Πως να φτιάξεις ένα Mood Board

Blog Branding | Πως να φτιάξεις ένα Mood Board

Γεια σας! Σήμερα είμαι πολύ χαρούμενη γιατί θα μιλήσουμε για ένα θέμα που σκεφτόμουν εδώ και αρκετό καιρό να ετοιμάσω και επιτέλους έφτασε η ώρα! Έχοντας κλείσει πια 4 χρόνια σε αυτό το χώρο, από την εμπειρία που έχω αποκτήσει μέχρι τώρα, πιστεύω πως είμαι πια σε θέση να μοιραστώ μαζί σας όσα έχω μάθει για το εμφανισιακό και σχεδιαστικό κομμάτι ενός blog όλα αυτά τα χρόνια. Ήμουν στην ευχάριστη θέση να λαμβάνω συχνά μηνύματα και θετικά σχόλια από bloggers και ανθρώπους για την αισθητική του blog μου και των social media λογαριασμών μου, αλλά και ερωτήσεις για το πως έχω πετύχει αυτό το αποτέλεσμα. Έτσι αποφάσισα να δημιουργήσω μια σειρά posts που αφορούν το blog branding, που ελπίζω να βοηθήσουν όσους έχουν ήδη blog ή όσους σκέφτονται να φτιάξουν σύντομα το δικό τους και δε ξέρουν από που να ξεκινήσουν. Το branding γενικά είναι αυτή η ξεχωριστή ταυτότητα και εικόνα που βγάζεις προς τα έξω που σε κάνει να ξεχωρίζεις από τον “ανταγωνισμό”.

Τα άρθρα που θα γραφτούν είναι τα εξής:

1. Πως να φτιάξεις ένα mood board
2. Πως να φτιάξεις ένα logo
3. Πως να φτιάξεις social media templates


Πιο αναλυτικά αν ξεκινάς απ' το μηδέν ή θέλεις να κάνεις rebrand το blog σου στα επόμενα posts θα δούμε πως θα φτιάξεις ένα mood board που θα σε βοηθήσει να συγκεντρώσεις διάφορες ιδέες ώστε να καταλήξεις στην τελική εμφάνιση που θέλεις να έχει το blog σου. Στη συνέχεια αφού έχεις καταλήξει στην τελική εικόνα που θέλεις να έχει το blog σου, θα δούμε πως μπορείς να την μετουσιώσεις φτιάχνοντας το δικό σου logo και τέλος πως μπορείς να φτιάξεις τα δικά σου social media templates, ώστε να έχεις μια συνοχή στην γενική σου παρουσία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Τι λέτε πάμε να ξεκινήσουμε;

Πως να φτιάξεις ένα mood board

Για να βρίσκεσαι σε αυτό εδώ το post υποθέτω πως έχεις ήδη blog ή τουλάχιστον ξέρεις τη θεματολογία που θα έχει το blog σου. Σε αυτό εδώ το βήμα το να γνωρίζεις τη θεματολογία σου και το κοινό στο οποίο θα απευθύνεται το blog σου είναι πολύ σημαντικό, γιατί αυτό είναι που θα σε βοηθήσει αρχικά ώστε να πάρεις τη σωστή απόφαση για την τελική εμφάνιση που θέλεις να έχει.

Αυτό που θέλω να κάνεις για αρχή είναι να επισκεφτείς το Pinterest, να δημιουργήσεις ένα πίνακα και να αρχίσεις να αποθηκεύεις εικόνες που σου αρέσουν και ταιριάζουν με την αισθητική και παρουσία που θέλεις να έχει το blog σου. Όσο περισσότερες τόσο καλύτερα, γιατί έτσι μετά από λίγη ώρα θα αρχίσεις να παρατηρείς ένα “pattern” των εικόνων που αποθηκεύεις οι οποίες λογικά θα έχουν μια κοινή χρωματική παλέτα, στυλ και διάθεση.

Εδώ για να μη σε αφήσω τελείως στα τυφλά και στην θεωρία θα πάρουμε για παράδειγμα το δικό μου blog, το οποίο για άλλη μια χρονιά άλλαξε λίγο εμφάνιση επειδή έγινε και πιο ξεκάθαρη η εικόνα που θέλω να έχει προς τα έξω, το κοινό στο οποίο απευθύνεται, η θεματολογία και το μήνυμα που θέλω να περνάει. Το LACREME λοιπόν είναι ένα lifestyle blog που απευθύνεται σε όλους τους creative minimalists και σε ανθρώπους που γενικά προτιμούν την απλότητα στη ζωή τους οι οποίοι μέσα από συνειδητές επιλογές φτιάχνουν τη ζωή τους προς το καλύτερο.

Με αυτή τη λογική λοιπόν τα vibes που ήθελα να περνάει είναι: απλότητα, διαχρονικότητα, κομψότητα, δημιουργικότητα. Έτσι οι ιδέες που συγκέντρωσα στον δικό μου πίνακα που μπορείς να δεις εδώ ήταν αυτές. Βέβαια εγώ στο “rebrand” που ήθελα να κάνω είχα ήδη μια γενική κατεύθυνση, καθώς τα χρώματα που χρησιμοποιούσα ήδη στο θέμα του blog μου ήταν το γκρι και το μαύρο. Υπήρχαν ήδη “διακοσμητικά στοιχεία” που χρησιμοποιούσα όλα αυτά τα χρόνια, οπότε αυτό που χρειαζόταν να κάνω είναι να πάρω την απόφαση στην ουσία να πορευτώ με ένα συγκεκριμένο στυλ, που θα αργήσει να ξανά αλλάξει, ώστε το blog να αποκτήσει πια την δική του ξεχωριστή ταυτότητα και να μην είναι all over the place.

Τώρα λοιπόν αφού συγκέντρωσες τις εικόνες που σου δίνουν έμπνευση για τη δημιουργία του δικού σου ξεχωριστού brand, θέλω να επιλέξεις μερικές από αυτές που σου μιλάνε περισσότερο και ξεχωρίζουν στα δικά σου μάτια, έχοντας στο νου σου πάντα τη θεματολογία του blog σου και το κοινό στο οποίο απευθύνεσαι.

Blog Branding | Πως να φτιάξεις ένα Mood Board


Γιατί πρέπει να έχεις στο νου σου πρώτα τη θεματολογία του blog σου και το κοινό στο οποίο απευθύνεσαι

Αν για παράδειγμα έχεις ένα DIY blog αυτό αυτόματα σου δίνει τη δυνατότητα να επιλέξεις ζωντανά χρώματα αφού απευθύνεσαι στην πλειοψηφία σε δημιουργικούς ανθρώπους ανεξαρτήτου ηλικίας. Αν από την άλλη το blog σου είναι πιο επαγγελματικό-αυστηρό, συμβουλευτικού χαρακτήρα και απευθύνεται κυρίως σε άντρες άνω των 45, καταλαβαίνεις ότι δεν έχει λογική να κάνεις πολύχρωμες επιλογές αφού αυτά τα χρώματα δεν θα είναι ελκυστικά στο μάτι του κοινού στο οποίο απευθύνεσαι. Γενικά υπάρχει ολόκληρη φιλοσοφία που στηρίζεται η ψυχολογία των χρωμάτων στο marketing και κατ' επέκταση στο branding αν θες να το ψάξεις παραπάνω. Οι επιλογές σου βέβαια πάντα πρέπει να ανταποκρίνονται στο προσωπικό σου γούστο και χαρακτήρα, αφού πρώτα απ' όλα το blog είναι δικό σου και πρέπει να σου αρέσει ο χώρος που φιλοξενεί τις σκέψεις και το περιεχόμενο σου.


D I Y

Τώρα λοιπόν ήρθε η στιγμή να φτιάξεις το δικό σου mood board το οποίο από εδώ και πέρα θα αποτελεί την γενική κατεύθυνση για την επιλογή χρωμάτων, τη δημιουργία του logo και των γραφικών του blog σου. Για να είναι εύκολη η χρήση του για όλους επέλεξα να σχεδιάσω ένα template στο Canva που μπορείς να το κατεβάσεις δωρεάν εδώ. Το μόνο που έχεις να κάνεις είναι εγγραφή στο newsletter του Lacreme για να παραλάβεις το link του template. Μόλις κάνεις εγγραφή με το email σου, θα μεταφερθείς αυτόματα στο Canva και το template του mood board. Τότε το μόνο που έχεις να κάνεις είναι ένα αντίγραφο του template (ακολουθώντας τις οδηγίες που σου περιγράφω μέσα στο template) έτσι ώστε να δημιουργήσεις το δικό σου μοναδικό αντίγραφο που μπορείς να αρχίσεις να επεξεργάζεσαι όπως θες. Αυτό το βήμα είναι το πιο σημαντικό γιατί έτσι παραμένει το αρχικό template ανεπηρέαστο, ώστε να μπορούν να το αντιγράψουν και να το χρησιμοποιήσουν και άλλοι. Αν δεν ακολουθήσετε αυτό το βήμα, στην ουσία όποιος έχει το αρχικό link και κάνει μετατροπές απευθείας πάνω σε αυτό το χαλάει για τους υπόλοιπους αναγνώστες του LACREME. Θα είναι σαν να επεξεργάζεστε όλοι το ίδιο template.  


Αφού λοιπόν δημιούργησες το δικό σου αντίγραφο, ήρθε η ώρα να αρχίσεις να σχεδιάζεις το mood board σου. Πρόσθεσε τις εικόνες που έχεις επιλέξει και συμπλήρωσε στα κουτάκια τα χρώματα που θα αντιπροσωπεύουν το brand σου. Ένας εύκολος τρόπος να το πετύχεις αυτό είναι ανοίγοντας τις εικόνες σε ένα πρόγραμμα επεξεργασίας εικόνων, και με το eye droper tool μπορείς να επιλέξεις πάνω στο σημείο της εικόνας το χρώμα που σου αρέσει και μετά να το προσθέσεις σε κάθε κουτάκι. Γενικά για τη δημιουργία του brand σου καλό είναι να επιλέξεις 2-3 κύρια και 2-3 συμπληρωματικά χρώματα. Έτσι στο σύνολο μπορείς να έχεις από 4-6 χρώματα που θα αποτελούν και σηματοδοτούν το brand σου. Βέβαια αυτές οι επιλογές δεν είναι απαραίτητο όλες να είναι χρώματα, αφού μπορείς να συμπεριλάβεις στην παλέτα σου υφές και patterns που θα συνδέονται όλα μαζί αρμονικά, αν θες να την κάνεις να ξεχωρίζει παραπάνω.


Τι εννοώ με αυτό... Αυτά τα επιπλέον “χρωματικά στοιχεία” που θα συνδέονται με το brand σου, μπορεί να είναι vector elements και ψηφιακά διακοσμητικά που μπορείς να συμπεριλαμβάνεις στα posts σου και στις εικόνες που δημιουργείς, ή μπορεί να είναι απτά διακοσμητικά στοιχεία και μέρος των props που χρησιμοποιείς για να βγάζεις τις φωτογραφίες σου. Αυτά μπορεί να είναι είτε συγκεκριμένα λουλούδια ή φύλλα ή κλαριά, χάντρες, χρυσόσκονη, φτερά, ύφασμα ή οτιδήποτε άλλο μπορείς να φανταστείς και θέλεις να κάνεις μέρος του brand σου. Αν επιλέξεις να συμπεριλάβεις ένα τέτοιο στοιχείο ή υφή, το οποίο θα επαναλαμβάνεται ξανά και ξανά στις φωτογραφίες σου, φρόντισε να είναι μονάχα 1 ή ενός είδους για να κρατήσεις την παρουσία σου κομψή και επαγγελματική αν δεν είσαι σίγουρος ότι μπορείς να ταιριάξεις σωστά παραπάνω από 1 διακοσμητικά στοιχεία.


Τα mood boards γενικά μπορεί να έχουν πολλές μορφές. Παρακάτω σας έχω ένα παραδείγματα  που δημιούργησα για τις ανάγκες του post σύμφωνα με το δικό μου blog που ελπίζω να σας φανεί χρήσιμο.

Blog Branding | Πως να φτιάξεις ένα Mood Board


Σήμερα λοιπόν φτιάξαμε το αρχικό mood board που θα μας βοηθήσει στη δημιουργία του blog μας ώστε να δημιουργήσουμε το δικό μας brand identity και να κάνουμε το blog μας ξεχωριστό. Την επόμενη εβδομάδα σύμφωνα με τα στοιχεία που επιλέξαμε, θα δούμε πως μπορούμε να φτιάξουμε το δικό μας logo για τη συνέχεια της σειράς του blog branding.


Μέχρι το επόμενο post να περνάτε όμορφα!


Blog Branding | Πως να φτιάξεις ένα Mood Board








Αν σας άρεσε το σημερινό post κάντε Like στη σελίδα μας στο Facebook και ακολουθήστε μας σε Instagram και Twitter για να μη χάνετε όλες τις νέες ενημερώσεις!

SPREAD THE LOVE

2 σχόλια :

  1. Πολύ βοηθητικό blogpost και μάλιστα ακριβώς τη στιγμή που υο χρειαζόμουν!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ πολύ! Χαίρομαι που βρήκες χρήσιμο το post μου! Ελπίζω να σε βοηθήσουν και τα υπόλοιπα posts αυτής της σειράς... :)

      Διαγραφή

Copyright © LACREME | Privacy Policy Designed by OddThemes