Blog Branding | Πως να φτιάξεις logo


Blog Branding | Πως να φτιάξεις logo

Την προηγούμενη βδομάδα είδαμε πως να φτιάξουμε το δικό μας mood board και σήμερα όπως σας υποσχέθηκα θα μιλήσουμε για το πως μπορούμε να φτιάξουμε το δικό μας logo. To logo στην ουσία είναι η ταυτότητα του blog μας στην κυριολεξία. Είναι αυτό το στοιχείο που φωτογραφίζει όσα έχει να πει και πρεσβεύει το blog μας. Από ένα logo καταλαβαίνεις πολλά για μια επιχείρηση, από τον χαρακτήρα της, τη σοβαρότητα της και το κοινό στο οποίο απευθύνεται. Γι' αυτό είναι πολύ σημαντικό να φτιαχτεί από την αρχή σωστά, έχοντας όλα αυτά τα πράγματα κατά νου πριν τη δημιουργία του.

Βέβαια το να φτιάξεις logo μόνος σου μην έχοντας γνώσεις σχεδιασμού δεν είναι μια εύκολη υπόθεση, γι' αυτό το λόγο και οι επαγγελματίες πληρώνονται τόσο ακριβά για την δημιουργία τους. Φανταστείτε ότι έχετε μια επιχείρηση και θέλετε να προσλάβετε κάποιον που θα είναι το πρόσωπο της επιχείρησης σας. Αυτός ο άνθρωπος θα αναγνωρίζεται από όλο τον κόσμο και το πρόσωπο του θα είναι άμεσα συνδεδεμένο με την επιχείρηση σας. Πέρα από την εμφάνιση του, όταν θα προσλάβετε κάποιον για αυτή τη δουλειά, πρέπει να προσέξετε από τον τρόπο ζωής του μέχρι τα πιστεύω του, για να δείτε ότι όντως είναι ο κατάλληλος να διαφημίσει και εκπροσωπήσει την εταιρεία σας. Γιατί αν είστε μια εταιρεία αθλητικών παπουτσιών για παράδειγμα δύσκολα θα προσλάβετε κάποιον που δεν έχει γυμναστεί ούτε μια φορά στη ζωή του.

Με αυτή τη λογική λοιπόν το logo που θα σχεδιάσεις πρέπει με την πρώτη ματιά εκτός από το όνομα του blog σου να δίνει μια ιδέα για το περιεχόμενο του και να είναι σχεδιασμένο με σκέψη το κοινό στο οποίο απευθύνεται και με βάση (όχι απαραίτητα) τη θεματολογία του.


Ας πάρουμε όμως τα πράγματα απ' την αρχή...

Αρχικά πριν ξεκινήσεις να σχεδιάζεις, όπως κάναμε και την προηγούμενη εβδομάδα, θα σου πρότεινα να κάνεις πρώτα μια έρευνα. Άνοιξε το Pinterest και δημιούργησε ένα πίνακα αυτή τη φορά με “Logo Inspiration”. Ψάξε να βρεις logo που σου αρέσουν και είναι εύκολο με τις γνώσεις που έχεις να φτιάξεις μόνος σου. Δες επίσης τι logo έχουν blogs με αντίστοιχη θεματολογία με τη δική σου. Από εκεί και μετά, αφού έχεις βρει περίπου το στυλ που θες να πετύχεις και δεν ξεκινάς τελείως από το μηδέν τα πράγματα έχουν γίνει αρκετά απλά. Το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να ακολουθήσεις μια συγκεκριμένη διαδικασία.


1. Επέλεξε γραμματοσειρά
2. Επέλεξε χρώμα
3. Επέλεξε μορφοποίηση
4. Επέλεξε διακοσμητικό στοιχείο


Blog Branding | Πως να φτιάξεις logo


Πως να διαλέξεις γραμματοσειρά

Για να επιλέξεις λοιπόν γραμματοσειρά για το logo και κατ' επέκταση για όλο το blog σου αφού πλέον θα αποτελεί μέρος του brand σου, όπως και με κάθε άλλη επιλογή, πρέπει να έχεις κατά νου το κοινό στο οποίο απευθύνεσαι και την κατηγορία του blog σου. Υπάρχουν χαρούμενες και νεανικές γραμματοσειρές, άλλες πάλι πιο αυστηρές που όπως καταλαβαίνεις απευθύνονται σε διαφορετικές κατηγορίες κοινού. Το θετικό και αρνητικό της υπόθεσης είναι ότι θα βρεις πάρα πολλές διαφορετικές γραμματοσειρές για να διαλέξεις, με αποτέλεσμα κάποια στιγμή σίγουρα να μπερδευτείς. Θα σου πρότεινα όμως να δοκιμάσεις όσες περισσότερες μπορείς, για να δεις με ποια φαίνεται πιο όμορφα και καθαρά το όνομα του blog σου. Μερικές φορές αυτό που είχες στο μυαλό σου να δημιουργήσεις μπορεί να μη φαίνεται ωραίο με μια συγκεκριμένη κατηγορία font ,και να επιλέξεις τελικά κάτι τελείως διαφορετικό που μπορεί να μη σκεφτόσουν καν πριν.


Πως να διαλέξεις χρώμα

Αφού έχεις επιλέξει γραμματοσειρά είναι η στιγμή να αποφασίσεις το χρώμα με το οποίο θα είναι γραμμένο το όνομα του blog σου. Εδώ πρέπει να σκεφτείς το θέμα του blog σου αλλά και το background χρώμα που έχει. Αν έχεις επιλέξει να φαίνεται το κύριο χρώμα του blog σου παντού καλό θα είναι να επιλέξεις το μαύρο ή το δεύτερο κύριο χρώμα των επιλογών σου. Έτσι ώστε να κάνει αντίθεση με την συνολική εικόνα και να ξεχωρίζει. Επίσης δεν είναι όλα τα χρώματα ευανάγνωστα με όλες τις γραμματοσειρές. Αν έχεις επιλέξει μια παλ χρωματική παλέτα και μια λεπτή καλλιγραφική γραμματοσειρά, το πιο πιθανό είναι να μη ξεχωρίζει καν από λευκό background και να είναι αδύνατο να διαβαστεί. Από την άλλη τέτοια χρώματα είναι πιο εύκολο να διαβαστούν με bold (έντονες) γραμματοσειρές.

Σε κάθε περίπτωση όμως στο logo σου στο σύνολο του πρέπει να φαίνονται όλα τα χρώματα που έχεις επιλέξει να αποτελούν το brand σου ή τουλάχιστον τα κύρια. Σε αυτό το βήμα εξαρτάται πραγματικά το τι θες να δημιουργήσεις και κατά πόσο περίπλοκο ή διακοσμημένο είναι το logo που θες να φτιάξεις. Αν έχεις επιλέξει να σχεδιάσεις ένα logo με λουλούδια ή γεωμετρικά σχήματα, αυτό σου δίνει τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσεις ένα μεγάλο μέρος της χρωματικής σου παλέτας αν όχι όλη. Από την άλλη αν στοχεύεις σε ένα μίνιμαλ αποτέλεσμα το να χρησιμοποιήσεις πολλά χρώματα δεν ευσταθεί.


Η μορφοποίηση

Ανάλογα με το μέγεθος του ονόματος που έχεις επιλέξει το logo σου μπορεί να χρειαστεί να καταλαμβάνει παραπάνω από μια σειρά. Σε αυτή την περίπτωση αυτό που έχεις να κάνεις είναι να παίξεις με διαφορετικές μορφοποιήσεις για να δεις ποια φαίνεται καλύτερα στο μάτι σου. Αν λοιπόν έχεις παραπάνω από μια λέξεις για όνομα μπορείς εκτός από τη μορφή πρότασης, να τις τοποθετήσεις τη μια κάτω από την άλλη ή να παίξεις με διαφορετικές γραμματοσειρές και μεγέθη ώστε να τονίσεις και να δώσεις έμφαση περισσότερο σε μια συγκεκριμένη λέξη.


Τα διακοσμητικά στοιχεία

Ανάλογα με το ύφος του blog σου μπορεί να μην επιλέξεις κανένα, και το στοιχείο της “διακόσμησης” να αποτελούν 2 διαφορετικές γραμματοσειρές ή τα χρώματα που έχεις επιλέξει για το brand σου. Αν όμως δεν επιθυμείς ένα τόσο απλό και μίνιμαλ αποτέλεσμα μπορείς να επιλέξεις από λουλούδια, μέχρι γεωμετρικά σχήματα, εφέ νερομπογιάς κ.α. Σε κάθε περίπτωση το προτιμότερο είναι να μη ξεφύγεις σε αυτό το σημείο, ώστε να δημιουργήσεις ένα διαχρονικό και κομψό logo που θα φαίνεται επαγγελματικό και όχι παιδικό ή ξεπερασμένο.


Έχοντας αυτά λοιπόν κατά νου να θυμάσαι επίσης ότι καλό είναι να αποφύγεις να προσθέσεις στο logo σου trend της εποχής γιατί αυτό σημαίνει ότι πολύ γρήγορα το logo σου θα φύγει “από τη μόδα” και θα φαίνεται ξεπερασμένο. Με την ίδια λογική αν επιλέξεις κάτι που είναι on trend το πιο πιθανό είναι να υπάρχουν χιλιάδες άλλα logo παρόμοια με το δικό σου με αποτέλεσμα το λογότυπο σου να φαίνεται πολυφορεμένο και να μη σε κάνει να ξεχωρίζεις από το πλήθος. Ας πάρουμε για παράδειγμα μια τάση που είναι τώρα στη μόδα το εφέ “terrazo” που στην ουσία είναι τα μωσαϊκά πατώματα που υπήρχαν παλιά στα σπίτια. Πριν λίγο καιρό ήταν στη μόδα το μάρμαρο, αργότερα το τσιμέντο και γενικά οι τάσεις πάνε και έρχονται. Όπως καταλαβαίνεις ένα τέτοιο trend στη δημιουργία του logo ενός blog δεν είναι μια σοφή επιλογή. Αν όμως είσαι επιχείρηση με μάρμαρα, αυτόματα αυτή η υφή συνδέεται με την επιχείρηση σου, οπότε στην προκειμένη περίπτωση δεν είναι μια λάθος επιλογή.


Blog Branding | Πως να φτιάξεις logo


Αρκετά όμως με τη θεωρία πάμε να προχωρήσουμε στην πράξη...

Για να βρίσκεσαι σε αυτό το post υποθέτω ότι δεν έχεις γνώσεις σχεδιασμού οπότε δε θα μιλήσω καν για προγράμματα όπως το Adobe Illustrator και το Photoshop. Το “πρόγραμμα” που θα πάμε να φτιάξουμε το logo μας είναι ένα online εργαλείο το Canva. Σίγουρα δεν είναι άκρως επαγγελματικό αλλά μπορούμε να πετύχουμε ένα αξιοπρεπές αποτέλεσμα με τις δυνατότητες που μας δίνει. Στο Canva λοιπόν έχεις την επιλογή να δοκιμάσεις και να διαλέξεις μέσα από ένα σωρό διαφορετικές γραμματοσειρές, να φτιάξεις τη διάταξη των λέξεων που αποτελούν το όνομα σου όπως θες, και να κάνεις drag and drop όποιο διακοσμητικό στοιχείο θες όπου θες. Μπορεί να μην έχεις την ευελιξία που σου δίνουν επαγγελματικά προγράμματα δημιουργίας logo, αλλά με μερικά κολπάκια μπορείς να πετύχεις διάφορα αποτελέσματα.

Όταν ξεκινήσεις να σχεδιάζεις επέλεξε τις διαστάσεις του αρχικού σου αρχείου να είναι αρκετά μεγάλες, ώστε μετά να μπορείς να το κάνεις crop ή σμίκρυνση αν χρειαστεί χωρίς να χάσεις από την ανάλυση της εικόνας. Γιατί πάντα μπορείς να κάνεις σμίκρυνση μια εικόνα, αλλά είναι δύσκολο να μεγενθύνεις ένα αρχείο με μικρές διαστάσεις χωρίς να φαίνεται θολό ή παραμορφωμένο. Το είδος του αρχείου σου πρέπει να είναι πάντα σε μορφή png (δηλαδή με διαφανές background) για να μπορείς να το χρησιμοποιείς και να το τοποθετείς όπου θες.

Αφού λοιπόν πειραματιστείς με όλα όσα μοιράστηκα μαζί σου στο Canva, καλό είναι να δοκιμάσεις να σχεδιάσεις αρκετά διαφορετικά logo σε σχέση με βάση το αποτέλεσμα που θες να πετύχεις και την έμπνευση που είχες (από τις εικόνες που συγκέντρωσες για την δημιουργία του mood board και την έρευνα για logos), και να τους κάνεις ένα test δείχνοντας τα σε κάποιους δικούς σου ανθρώπους που εμπιστεύεσαι τη γνώμη τους. Καμιά φορά κάτι που στα δικά μας μάτια φαίνεται τέλειο επειδή έχουμε επενδύσει ώρες από τον χρόνο μας στην δημιουργία του, μπορεί να μην είναι και τόσο ιδανικό ή να χρειάζεται μερικές διορθώσεις ώστε να επιτευχθεί το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα με τα μέσα που έχουμε στη διάθεση μας και τις γνώσεις μας. Γενικά σε αυτό το βήμα ίσως να χρειαστεί να αφιερώσετε αρκετό χρόνο σε σχέση με τα υπόλοιπα βήματα, αφού το logo παίζει το μεγαλύτερο ρόλο σε ένα blog και μια επιχείρηση γενικότερα.


Εγώ όλα αυτά τα χρόνια από την στιγμή δημιουργίας του blog μου, χρειάστηκε να σχεδιάσω ένα σωρό διαφορετικά logos και στυλ αφού το blog μου όπως κι εγώ εξελίχθηκε αρκετά μέσα σε αυτά τα χρόνια και έπρεπε η διαφορετική πορεία που χάραζε να αποτυπώνετε και μέσα από το δικό του μοναδικό λογότυπο... Παρακάτω σας έχω μερικά παραδείγματα που δεν έχω μοιραστεί ποτέ για να δείτε και την δική μου εξέλιξη στη δημιουργία logos αλλά και την πορεία της εμφάνισης του blog όλα αυτά τα χρόνια... Μέσα σε αυτά βρίσκονται και κάποια που δεν κατάφεραν να δουν ποτέ το φως της δημοσιότητας.


Blog Branding | Πως να φτιάξεις logo

Έτσι από αριστερά προς τα δεξιά έχουμε το logo της πρώτης και δεύτερης χρονιάς παρακάτω της τρίτης και τέλος της φετινής χρονιάς. Στην ουσία το επίσημο logo μου για φέτος είναι το τελευταίο αλλά πάντα πρέπει να δημιουργείς εναλλακτικές μορφές, γιατί το ίδιο logo δε φαίνεται το ίδιο όμορφα σε διαφορετικού μεγέθους χώρους. Στο δικό μου blog header δε μου ταίριαζε να το κρατήσω στην κατακόρυφη του μορφή, οπότε επέλεξα να το φτιάξω και σε οριζόντια μορφή.


Blog Branding | Πως να φτιάξεις logo


Αυτά είναι μερικά από τα logos που σχεδίασα (από πάνω προς τα κάτω και αριστερά προς δεξιά) πέρυσι και φέτος αλλά τελικά δεν επιλέχθηκαν (δε μπόρεσα να βρω τα παλιότερα).

Τα πρώτα χρόνια δεν είχα ούτε τις τεχνικές γνώσεις ούτε ακολουθούσα τη διαδικασία που σας περιγράφω σήμερα για την δημιουργία των logos μου. Ήξερα και είχα τη δυνατότητα να κάνω κάποια περιορισμένα πράγματα αρχικά, και όσο προχωρούσε ο καιρός εξελίσσονταν και οι γνώσεις μου και τα μέσα που είχα στη διάθεση μου. Ο στόχος μου ήταν να ταιριάζει το logo με το θέμα - template του blog μου, να είναι όμορφο οπτικά και να έχει αυτό το δημιουργικό στοιχείο που είχε το blog μου. Γενικά μια λάθος τακτική για τη δημιουργία ενός logo. Επηρεαζόμουν από τάσεις που έβλεπα και διάφορες πηγές έμπνευσης κάθε χρονιά και προσπαθούσα να πετύχω ένα παρόμοιο οπτικά αποτέλεσμα. Γι' αυτό ποτέ δεν είχα μια στάνταρ παλέτα χρωμάτων, αλλά για κάποιο λόγο κάθε χρόνο το logo μου είχε κοινό το στοιχείο των λουλουδιών, οπότε αποφάσισα να το υιοθετήσω και φέτος και να το κάνω συνειδητά μέρος του brand του blog μου.



Αυτό ήταν το σημερινό post και είδαμε πως μπορούμε να φτιάξουμε μόνοι μας το δικό μας logo. Σίγουρα δεν μπορούν να καλυφθούν όλες οι λεπτομέρειες και να λυθούν όλες οι απορίες σε ένα post, αλλά ελπίζω τουλάχιστον να σας έδωσα μια γενική κατεύθυνση για να μπορέσετε να σχεδιάσετε το δικό σας logo σωστά από την αρχή!


Μέχρι το επόμενο post να περνάτε όμορφα!


Blog Branding | Πως να φτιάξεις logo






Αν σας άρεσε το σημερινό post κάντε Like στη σελίδα μας στο Facebook και ακολουθήστε μας σε Instagram και Twitter για να μη χάνετε όλες τις νέες ενημερώσεις!

SPREAD THE LOVE

Δημοσίευση σχολίου

Copyright © LACREME | Privacy Policy Designed by OddThemes